سردبیر

حضرت آیت الله العظمی ملا حسنی کانادایی در خانواده ای بی تربیت و چلمو دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در نهضت سواد آموزی آغاز کرد و سپس برای گرفتن اجتهاد به قم مشرف شد. در آنجا در محضر سوهان فروشی حاج حسین و پسران اعلی الله مقامه الشریف حضور یافت و سوهان های زیادی تناول فرمود و در سه سوت به فضل الهی به درجه اجتهاد نایل آمد.

علامه ملا حسنی دامن درازه تالیفات بسیاری دارند . از حمله آنها میتوان حاشیه بر لحاف ملا را نام برد که بسیار قطور است و در زمستان از آن بجای لحاف کرسی استفاده میفرمایند. تعداد دیگری از آثار گرانقدر ایشان را میتوان دفترهای مشق شب  معظم له از روی کتاب فارسی سال اول ابتدایی را نام برد که ایشان آنرا با دقت فراوان بصورت یک خط در میان و با دو مداد مشکی و قرمز مرقوم فرموده اند که در نوع خود بینظیر است.

حضرت آیت الله ملا حسنی کانادایی در دانش علوم تجربی نیز تبحر خاصی دارند و طبق اظهارات اشخاص مطلع ایشان دارای چندین مدرک ویزیت دکترا در رشته های مختلف پزشکی و فوق پزشکی از بیمارستانهای معتبر می باشند. حضرت آیت الله حسنی کانادایی از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردارند. اختراعات و اکتشافات و ابتکار و نوآوری برای معظم له مثل آب خوردن است. ساخت موشک بوسیله  یک ورق کاغذ از ابتکارات ایشان می باشد.

نامبرده اهل ورزش نیز هستند .در ورزشهایی نظیر هفت سنگ- گرگم به هوا- قایم موشک بازی و مار و پله همیشه قهرمان می شده و چند بار مدال آورده و گویا در المپیک هم برای تماشا اعزام شده است.

از میان هنرهای تجسمی حضرت ایت الله العظمی حسنی کانادایی تبحر خاصی به نقاشی کلاسیک و آنهم سبک رئالیسم دارند. دفتر نقاشی کلاس اول معظم له پر است از نقاشی های خیره کننده از سیب و ماهی و کلبه و اینجور چیزها.

معظم له مدتی است رخت اقامت در تورنتوی المقدس پهن نموده و به تکثیر مومنین و مومنات در آن بلاد کفر اهتمام می ورزند. نامبرده قبلا در یک پیتزا فروشی کار میکرد ولی الان وضعش توپ شده و به کارهای دیگری مثل وبلاگ نویسی و چت کردن توی اینترنت مشغول است.

روحش شاد و روانش گوارا باد

2 پاسخ

  1. مردم از خنده.

بیان دیدگاه